Абітурієнти скаржаться на погану організацію тестування з англійської мови (аудіювання) і збирають підписи для анулювання його результатів

     Сьогодні абітурієнти складали зовнішнє незалежне оцінювання з фізики. Втім, до цього відповідального дня окремі криворізькі випускники підійшли не в найкращому настрої.

Причиною називають невдало пройдене аудіювання з англійської мови. Цьогоріч у рамках ЗНО воно проводилося вперше. Незадоволені абітурієнти стверджують - аудіювання погано організували.

 Початок літа у цих випускниць 91-ї гімназії проходить не у думках про випускний та вступ до вишу. Все через ЗНО з англійської. Дівчата кажуть - не змогли нормально скласти аудіювання. Неприємним сюрпризом для них став неякісний звук в аудиторії. А ще, стверджують абітурієнтки, готувалися почути "британську англійську", натомість дикторський текст лунав так званою "американською англійською". 

"Коли почалося завдання "тру-фолс", включають запис і складається враження, що якась каша намішана. Людина просто жує. Навіть не знаю, може, це через акцент - у школі ми вичаємо британську англійську, а нам включили американську", - нарікає Софія Кошанок, учениця гімназії №91

"Я сиділа за першою партою. Здавалося б, які можуть бути проблеми? Але спеціально для абітурієнтів із задніх парт звук зробили голоснішим. І тут у старій апаратурі все почало шипіти й шкварчати. Не змогла нічого розібрати, що вони говорять", - скаржиться Діана Іванченко, учениця гімназії №91.

Фахівці кажуть, що технічні проблеми насправді могли бути. І наголошують - в таких випадках треба заявляти про це одразу.

"Одразу ж після завершення тесту треба було сказати, що "технічні умови не були досконалі, тому я вважаю це тестування недійсним". Аналіз тексту показує, що темп мовлення був природний. Лексичне наповнення відповідало Б1. Фонетично навіть якщо це були не носії мови, то було наближено. Дуже гарні здібності показали диктори та викладачі наших університетів. Акцент, який вони імітували, був максимально британський", - аналізує Олена Гладка, доцент кафедри англійської мови з методикою викладання КДПУ.

Психологи нагадують: ЗНО - це не лише перевірка знань, а ще й стрес. Тому радять, що слід робити у схожих проблемних ситуаціях.

"По-перше, реалізуйте своє право перепитати, уточнити, вимагати якісної подачі завдання. По-друге, зосередьтеся на більш легких завданнях - тих, що зрозумілі, а потім поверніться до складніших", - рекомендує психолог Анастасія Третьяк.

Наразі ж невдоволені абітурієнти звернулися до регіонального та всеукраїнського центрів оцінювання якості освіти.

А в інтернеті продовжують збір підписів під петиціями з вимогою анулювати результати частини ЗНО "Розуміння мови на слух".

За тиждень зібрано дві тисячі голосів із необхідних 25 тисяч.