Логістика і коксівне вугілля. «АрселорМіттал Кривий Ріг» - у надзвичайно складному стані
«Це прикро, враховуючи, що ми були одним з найбільш конкурентоспроможних заводів у групі ArcelorMittal», – зауважив СЕО комбінату.
За словами Мауро Лонгобардо, наразі меткомбінат експлуатує лише одну доменну піч, виробляючи 100 тис. т продукції на місяць та працюючи на 20-25% потужностей.
Гендиректор зауважив, що сортовий прокат криворізького меткомбінату має високу частку на українському ринку – близько 1,2 млн т з 6 млн т на рік. Решту експортували через порти (власний порт у Миколаєві потужністю до 3 млн та Одеський порт). З початком війни, головною проблемою підприємства стала логістика. Рішенням стало переведення перевезень на залізничний транспорт, розроблення процесу тривало чотири місяці. Оскільки доводиться здійснювати перевалку між українською та європейською залізничними системами через різницю у ширині колії, це призводить до втрат у часі.
«Зараз ми відправляємо нашу продукцію в порти Польщі та країн Балтії, звідки вона прямує до наших клієнтів. Але ці порти не обладнані для нашого типу продукції та кількості, яку ми відправляємо. Навіть за сприятливої ситуації на ринку вся система може забезпечити лише близько 50% нашої потужності», – зауважив Мауро Лонгобардо.
За його словами, логістичні витрати підприємства суттєво збільшились – на $100 на тонну продукції. Це означає, що транспортні витрати вищі за ринкову ціну товару, тому на підприємстві не запускають другу доменну піч. Повторний її запуск можливий, якщо є впевненість у використанні агрегату з прибутком протягом тривалого періоду часу.
«Однак, якщо ситуація покращиться й порти відкриються, наші втрати можуть швидко наблизитися до нуля, оскільки ми одразу заощадимо на додаткових логістичних витратах. Цього було б достатньо, щоб запустити ще одну доменну піч і вийти на максимальну потужність», – каже гендиректор «АрселорМіттал Кривий Ріг».
Проблемою для меткомбінату Мауро Лонгобардо називає і поставки коксівного вугілля, споживання якого раніше становило 300 тис. т на місяць. Його доставляли з кількох країн, включаючи Австралію та США, проте тепер такої можливості немає. Наразі підприємство залежне від коксівного вугілля, що йде через польські порти, та від українського.
«Оскільки «Метінвест», інша велика українська металургійна компанія, втратила свої заводи в Маріуполі, ми можемо використовувати коксівне вугілля, яке могло б бути спожите там. Але нічого з цього не забезпечує нам необхідне завантаження потужностей», – каже Мауро Лонгобардо.
Нагадаємо, «АрселорМіттал Кривий Ріг» запустив у роботу один із двох кар’єрів і дві фабрики – дробильну та рудозбагачувальну.
Джерело - GMK Center. Фото Стас Лебединський.
«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»
Кримінальне провадження щодо екоциду "ArcelorMittal Кривий Ріг" досі розслідують
«АрселорМіттал Кривий Ріг» працюватиме на 2/3 навантаження, - Мауро Лонгобардо
Торік на «АрселорМіттал Кривий Ріг» сталися 22 нещасних випадки, загинуло троє працівників