Щоб вас почули. 5 правил вправного спікера

ЦІКАВО
28.01.19 - 15:56

Як говорити так, щоб співрозмовник не лише слухав вас, але й почув?

Радить  коуч студентських програм в Інституті прикладних наук Ганзе у Гронінгені (Нідерланди) Оксана Лозинська, передає «Українська правда».

 

Загальноприйнятим правилом зворотного зв’язку (feedback) залишається правило сендвіча (The Sandwich Method): 1. позитивний меседж; 2. критика, суть зворотного зв’язку, головний меседж; 3. позитивний меседж.

Коуч також нагадала про 5 правил позитивного зворотного зв’язку:

1.  Треба завжди виходити з того, що людина вкладала великі зусилля і час у певну роботу чи ситуацію. Вона потребує вашого схвалення, а не порції їдкої критики.

2.  Важливо не нав’язати власну точку зору чи рішення. Допоможіть вашій дитині, студенту, чоловіку (дружині) чи людині, яка перед вами, вчитися думати та приймати рішення самостійно.

3.  Не звинувачуйте людину й не намагайтеся маніпулювати нею через почуття провини.

4.  Говоріть про недоліки у позитивному ключі. Наприклад: "Мені це неприємно" замість "ти робиш мені боляче чи ти чиниш неправильно". "Мені здається, було б краще вчинити трохи по-іншому" замість "ти вчиняєш недобре", "що ти наробив, скільки разів я тобі казала, ти зіпсував мені день/життя/відпустку ".

5.  Закривати зворотній зв'язок завжди треба на позитивній ноті.

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: