Управа на колекторів. У ВР прийняли закон про захист споживачів від колекторських компаній

ОФІЦІЙНО
27.01.21 - 12:46

Верховна Рада зробила крок до врегулювання захисту боржників при їх спілкуванні з колекторськими компаніями, запропонувавши встановити для колекторів вимоги поведінки.

Сьогодні, 27 січня, відповідний законопроєкт поки що в першому читанні підтримали 355 депутатів, - повідомили на парламентському порталі.

 

Прийнятий законопроєкт встановлює чіткі правила роботи колекторів, вимоги до їх етичної поведінки з боржниками, санкції за можливі порушення та нагляд за колекторською діяльністю.

 

 

Зокрема, з'явиться публічний реєстр колекторських компаній, який буде вести Національний банк. Всі колекторські компанії повинні будуть зареєструватися в ньому.

 

 

Також нагляд за колекторами і їх поведінкою по відношенню до споживачів буде здійснювати НБУ. Нацбанк контролюватиме дотримання колекторами законодавства, встановлюватиме додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами, захищатиме права споживачів, розглядатиме звернення громадян. 

 

 

Також НБУ зможе штрафувати порушників або виключати їх із реєстру.

 

 

Банки і фінансові компанії ще на етапі підписання кредитного договору повинні будуть попереджати клієнта про можливості залучення колектора в разі прострочення платежів. Кредитор також повинен буде публікувати інформацію про колекторську компанію на своєму сайті.

 

 

Законопроєкт також пропонує встановити вимоги до взаємодії зі споживачем (або його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості, тобто вимоги до етичної поведінки. 

 

 

Така взаємодія може відбуватись шляхом: безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори); надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення) і надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).

 

 

При цьому під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи-представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати підтверджувальні документи протягом 7 робочих днів. Законопроєкт пропонує наділити Національний банк України повноваженнями зі здійснення нагляду за додержанням цих вимог.

 

Джерело – Суспільне. Фото на прев’ю з мережі Інтернет.

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: