А ви пам'ятаєте? 33 роки тому від зіткнення криворізьких потягів загинули 44 людини

ПАМ'ЯТЬ
08.11.19 - 16:31

Цими днями минає 33 роки по трагедії, яка сталася на залізниці з потягами "Кривий Ріг - Київ" і "Кривий Ріг - Донецьк". 

6 листопада 1986 року сталася найстрашніша залізнична катастрофа в історії України. На станції Користівка Кіровоградської області лоб-у-лоб зіткнулися поїзди "Кривий Ріг - Київ" і "Кривий Ріг - Донецьк".

 

Сила удару була такою, що 28-тонний електротяг донецького потяга став майже вертикально, а інший втиснуло в пасажирський вагон, де їхали 138 людей.

 

Загинули 44 людини, ще півсотні були травмовані. Найбільше потерпілих було в вагоні №2 криворізького поїзда, де їхали 138 пасажирів (при нормі для загальних вагонів - 81).

 

"Потужними тягачами почали розтягувати вагони. Вони не могли їх розірвати. Настільки метал переплівся. Жах тут був, і плач, і люди позбиралися. І оточення було - нікуди не пропускали", - розповідав ТСН свідок Валерій Куроп'ятник.

За тривогою підняли всіх залізничників. Лідія Назаренко тоді працювала в ремонтній бригаді. Жінка стверджує, що від побаченого непритомніли навіть досвідчені рятувальники: "Те кричить, те пищить. Там рука, там нога, там голова".

На місці загинули переважно пасажири криворізького поїзда. Півсотні травмованих швидкими доправили в Олександрійську міську лікарню № 1. "Одразу організували виклик абсолютно всіх хірургів, всіх травматологів, всіх анестезіологів. Проводили сортування на санпропускнику", - розповідала ТСН завідувач відділення хірургії Світлана Письменна. 

 

Слідство тривало півтора місяця. Усю провину поклали на машиніста та помічника криворізького потяга, які нібито обидва заснули. "Ніким не керований поїзд пройшов усі заборонні сигнали світлофорів. Судом вони були визнані винними і засуджені відповідно до 15 і 12 років позбавлення волі", - повідомив тоді член Верховного суду УРСР Микола Селіванов.

Однак на спеціалізованих форумах залізничників сьогодні версію слідства ставлять під сумнів: "38-й ішов із запізненням. Чергова вирішила, що встигне прийняти 635-й і зробила маршрут йому... Забувши про 635-й, чергова переробила маршрут, щоб приймати уже 38-й. Таким чином, червоний загорівся вже перед самим носом у 635-го".

"Сигнал ніхто не перекривав, він був червоним і помічник просто заснув, рефлекторно натискаючи на ручку пильності. Запитання відкрите: де був машиніст? Чому після зіткнення всі були подряпані, а в нього жодного сліду?"

 

Точилися чутки, що чергова згодом намагалася покінчити життя самогубством, але її врятували.

 

У радянських ЗМІ ця новина не висвітлювалася, щоб не зіпсувати свято «Великого Жовтня».

 

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: