То будуть чи не будуть? Міністр інфраструктури спростував інформацію про платні автобани в Україні

КОМЕНТАР
29.07.21 - 10:38

Дороги, які ремонтують в Україні у межах державно-приватного партнерства, не передбачають стягування плати за проїзд. Водночас держава веде діалог з інвесторами щодо розвитку доріг на умовах концесії, - заявив міністр інфраструктури Олександр Кубраков. 

Як ми писали, міністерство інфраструктури працює над реалізацією проєктів будівництва шести автомобільних доріг, які будуть підготовлені у співпраці з приватними інвесторами. Серед них – і траса M-04/H-11 – Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв. Таку інформацію повідомила заступниця міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Анна Юрченко у коментарі виданню Суспільне. 

 

Між тим, як повідомляє ДніпроОДА, міністр інфраструктури Олександр Кубраков спростував поширену у ЗМІ інформацію щодо будівництва шести платних автобанів.

 

«Торік у жовтні Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі», - уточнив Кубраков.

 

Зокрема, йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів: Харків — Дніпро — Запоріжжя, Бориспіль — Полтава, Херсон — Миколаїв, Київ — Житомир — Рівне, Ягодин — Ковель — Луцьк, Дніпро – Кривий Ріг — Миколаїв.

 

«У межах цього проєкту плати за проїзд не буде. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як «availability payments» або «плата за доступність», - пояснив міністр.

 

За його словами, державі такий проєкт гарантує швидке оновлення доріг, а інвестору – довгострокові прибутки, адже він отримає контракт на утримання дороги протягом наступних 20-25 років.

 

Наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів. Водночас у розробці є два проєкти: будівництво дороги Стрий – Мукачево і Краковець — Броди — Рівне. Формат співпраці — державно-приватне партнерство чи концесія — ще не визначено, уточнює Кубраков.

 

«І вкотре нагадую, адже наша позиція тут незмінна – дороги «Великого будівництва» ніколи не будуть платними», - підкреслив міністр інфраструктури.

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: