За тиждень до мовного омбудсмена надійшло 195 звернень. На що скаржились?

ПРЯМА МОВА
25.01.21 - 12:47

Рівно тиждень тому, 16 січня, набула чинності стаття «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Сфера послуг перейшла на українську. Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів про те, скільки скарг уже надійшло від громадян.

Усього за ці дні надійшло 195 скарг і звернень громадян, найбільша кількість - з Києва та Київської області (74), найменша – з півдня та сходу України. Львів’яни надіслали 17 звернень, одесити та харків’яни - по 12.

 

Головно, вони стосувалися відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (117).

 

Про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 34 громадянина, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою – 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти - 4, використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків - 3.

 

За наданням додаткової інформації та консультацій звернулися близько 50 осіб. Громадяни просили роз'яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача.

 

"Звертаємо увагу, що відповідно до Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін", - нагадує мовний омбудсмен.

 

Тарас Кремінь вважає таку кількість звернень і скарг невеликою. На його думку, це результат ефективної кількамісячної інформаційної кампанії та масштабної роз’яснювальної роботи серед представників органів державної влади та місцевого самоврядування, малого та середнього бізнесу, мережевих закладів торгівлі, медичних установ, освітніх закладів, соціальної сфери.

 

 

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: