Жодних стереотипів! В Україні посилюють відповідальність за дискримінаційну рекламу

СОЦІУМ
05.01.22 - 10:28

8 січня 2022 року набувають чинності зміни до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі. Документом визначено поняття "дискримінаційна реклама" та "дискримінаційна реклама за ознакою статі", а також посилено відповідальність за порушення законодавства про рекламу.

Що таке дискримінаційна реклама?

 

Дискримінаційною вважається реклама, що вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб.

 

Дискримінаційна реклама за ознакою статі - реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) як сексуального об'єкта, щоб привернути увагу споживача; використовує посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання. 

 

Тепер будь-які дискримінаційні твердження чи зображення в рекламі будуть заборонені законом.

 

Споживачі, яким було завдано шкоди такою дискримінаційною рекламою, мають право на відшкодування. Звертатися з позовом до суду в інтересах споживачів реклами зможуть також об'єднання громадян та об'єднання підприємств у галузі реклами.

 

За відсутність документів (усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозаписів та іншої інформації для органів контролю) на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладатимуть штраф у розмірі 100 нмдг (1700 грн).

 

Також змінюють правила сплати штрафу рекламодавцями за порушення вимог щодо реклами про вакансії. Тепер штраф потрібно сплачувати до державного бюджету, а не Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Розмір штрафу не змінюється: 10 розмірів мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення. Мінекономіки підготувало проєкт Порядку сплати відповідного штрафу.

 

Джерело - ЛІГА:ЗАКОН

«Дізнавайтесь про новини міста першими! Підписуйтесь на наш Telegram!»

Читайте також: